• SUBSCRIBE
  • FACEBOOK
  • TWITTER

Układ hamulcowy tworzy się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych detalów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się specjalnego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest dopuszczalne. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod wpływem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, jaki jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca najczęściej wykonane są ze stali. Powinny być one wentylowane, ponieważ w trakcie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest niesłychanie wysoka – sprawdź zaciski meritor. Oprócz bazowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się też hamulec ręczny. Nie jest używany w trakcie jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Na ogół znajduję się on między przednimi siedzeniami wozu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest wyjątkowa linka, która prowadzi do układu. Przy hamulcu ręcznym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, znajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Categories: Motoryzacja

Comments are closed.